Contact

CRM / Relatiebeheer

Leg uw verkoopkansen vast en monitor uw totale leadstroom

Relatiebeheer met SAP Business One

Het binnenhalen van opdrachten die tot omzet leiden zorgen voor de inkomstenstroom in uw organisatie. U wilt al uw leads juist kunnen opvolgen en uw totale leadstroom kunnen monitoren. SAP Business One biedt u een eenvoudige manier om uw verkoopkansen in te voeren en te monitoren via rapportages en analyses. Ook de dagelijkse werkzaamheden zoals het maken van klantafspraken, vergaderingen en zenden van e-mails kan via SAP Business One of Microsoft Outlook.

SAP Business One CRM bevat beheerfuncties die tijdens de hele levenscyclus van de klant alle aspecten van elke verkoopkans vastleggen, van het identificeren, ontdekken, kwalificeren, voorstellen en sluiten van leads tot het verlenen van after-sales service en support. Via de integrale CRM-functies kunt u details voor verkoopkansen invoeren, zoals de bron, de omvang van de deal, de afsluitdatum, concurrenten en activiteiten.

Functies

  • Vastlegging (klant)contact: Activiteiten helpen u de contacten met uw klanten vast te leggen. U wilt bijvoorbeeld notities maken over een telefoongesprek of een afspraak. U kunt ook een herinnering aanmaken voor een opvolging van een offerte of om zeker te zijn dat de klant de goederen heeft ontvangen en tevreden is. Aan alle verkoopdocumenten kunnen activiteiten gekoppeld worden. 
  • Rapportages: Rapporten zijn een essentieel element van de CRM-functionaliteit, en ze laten gebruikers verkoopkansen analyseren op basis van bron, rayon, branche, klant en artikel. Met deze rapporten kunt u prognoses beheren en de verwachte omzet bekijken voor een bepaalde periode (bijvoorbeeld maand of kwartaal). Bovendien ziet u de verdeling van verkoopkansen per bron voor een bepaalde periode, waardoor u de meest rendabele activiteiten voor het genereren van leads kunt identificeren.

Kenmerken

  • Marketingcampagnes: Business One biedt de mogelijkheid voor het versturen van e-mailcampagnes. U kunt op basis van een ontworpen e-mailtemplate een e-mail creëren en verzenden naar een adressenlijst die de contacten van uw klanten/prospects bevat of zelfs naar een geïmporteerde externe adressenlijst. Zodra u een reactie krijgt kunt u deze opnemen in SAP Business One door een activiteit, verkoopkans of verkoopdocument aan te maken.
  • Outlook integratie: Veel mensen maken gebruik van Microsoft Outlook voor het beheren van hun e-mail en agenda. Daarom is er een integratie tussen SAP Business One en Outlook om de dagelijkse activiteiten ook vanuit Outlook te kunnen beheren. Deze integratie helpt u uw productiviteit te verhogen door vanuit uw Outlookomgeving uw planning, e-mail en activiteiten te beheren terwijl u toegang krijgt tot de meest recente informatie van SAP Business One.
Cookie-instellingen
Fijn dat u er bent! We informeren u graag zo optimaal mogelijk en gebruiken hiervoor cookies. Stel ze hieronder naar wens in. Deze instellingen kunt u altijd weer wijzigen.