Contact

Magazijnbeheer

Uw goederenstromen optimaal automatiseren

Groeiende verkopen, een continu veranderend assortiment en hoge klanteisen qua levertijden en -flexibiliteit stellen de werkprocessen binnen uw magazijn dagelijks op de proef. Dit vraagt om een uiterst efficiënt opererend magazijn dat naadloos samenwerkt met de rest van uw organisatie. AGION biedt geïntegreerde standaardoplossingen om het magazijnbeheer voor voorraadhoudende groothandels en productiebedrijven optimaal te automatiseren, met als resultaat een gestroomlijnde goederenstroom.

Tijdrovend en foutgevoelig

Met de hedendaagse digitalisering zijn bij de meeste handelsbedrijven de klassieke kaartenbakken inmiddels wel verdwenen. Maar ook de niet-geautomatiseerde administratie in Excel biedt de logistiek manager vaak onvoldoende overzicht en maakt het magazijnbeheer tot een tijdrovende en foutgevoelig proces. Hoe komt dit?

  • Mutaties van voorraad worden achteraf doorgevoerd in de administratie.
  • Er is geen administratieve aansluiting tussen verkoop, inkoop en magazijn.
  • Ontvangsten en uitgiften worden handmatig bijgehouden en aangepast.
  • Procedures voor retouren zijn onduidelijk of niet aanwezig.
  • Werkzaamheden in het magazijn vallen buiten de geautomatiseerde bedrijfsprocessen.

Levertijden onder druk

Tegelijkertijd vraagt de markt om just-in-time-leveringen en door e-commerce is de druk op de levertijden nog verder toegenomen. Dit alles maakt dat het in goede banen leiden van de goederenstroom veel tijd en energie vraagt. Hoe kunt u dit oplossen, zonder dat u te veel voorraad op de balans hebben staan?

Aansluiting magazijnbeheer op verkoop en inkoop

Het goed beheren van je goederenstromen gaat verder dan alleen magazijnbeheer. Het is een spel tussen verkoop, inkoop en magazijn dat uiterst effectief moet verlopen. Als eenduidige informatie op het juiste moment beschikbaar is, kunnen deze processen goed op elkaar worden afgestemd. Op basis van actuele verkoopcijfers kunt u goed geïnformeerd en proactief bestellen bij uw toeleveranciers. Dit maakt dat u niet te veel bestelt, minder voorraad hoeft aan te houden en daardoor op uw voorraadkosten bespaart.

Dát is pas efficiency!

Stel dat uw processen volledig op elkaar aansluiten en dat u actueel inzicht heeft in uw totale goederenstroom. Dus direct inzicht in de juiste voorraad, magazijnmedewerkers die met minimale handelingen artikelen ‘picken’ en ontvangen goederen die direct op de juiste locatie terechtkomen. Dat is pas efficiency! Natuurlijk wilt u ook profiteren van de technische vooruitgang op het gebied van barcodescanning en de steeds belangrijk geachte kwaliteitscontroles. Dit alles met als doel om uw goederenstroom zo foutloos en kostenverlagend te laten verlopen.

Eén geïntegreerd IT-platform

Bij AGION geloven we dat bedrijfsactiviteiten zoveel mogelijk geïntegreerd moeten zijn. Eén flexibel en efficiënt IT-platform waar al uw bedrijfsprocessen bij elkaar komen zoals Verkoop, Inkoop, CRM, Voorraad, Productie, Service en Administratie. Gecombineerd met een set van handige rapportagetools heeft u direct en actueel inzicht in hoe uw bedrijf en processen ervoor staan.

Soepele goederenstromen

De integratie van operationele en financiële functies zorgt voor een soepel verloop van uw goederen. Voorraadbeheer is een onderdeel van een bedrijfsproces dat gevoed en ondersteund wordt door verschillende medewerkers of afdelingen. Als deze hele keten effectief verloopt, bent u in staat om de voorraad te verlagen en toch meer te verkopen.

Vergroot uw toegevoegde waarde!

Kies ook voor sneller inzicht in uw bedrijfsvoering en beslis op basis van betrouwbare en actuele gegevens. Verbeter uw bedrijfsprocessen, verlaag uw kosten en vergroot uw eigen toegevoegde waarde voor de business!

Wij bieden

TRANSSMART-KOPPELING VOOR SAP BUSINESS ONE

Onze Transsmart-koppeling integreert de Transsmart-verzendsoftware naadloos met het erp-systeem SAP Business One. Hiermee beschikken handels- en productiebedrijven over een IT-platform waarmee zij hun gehele logistieke proces kunnen automatiseren en integreren met vervoerders en klanten, van deur tot deur. Tijdens het hele verzendproces is de vervoersinformatie voor alle partijen in de keten beschikbaar.

VOORRAADBEHEER MET BARCODE-SCANNING

Vereenvoudig uw voorraadbeheer met onze bewezen oplossing voor barcode-scanning! Deze oplossing voor WMS (warehouse management system) is gebaseerd op ScanSuite van ICS Vertex en het erp-systeem SAP Business One, die we met een gestandaardiseerde koppeling naadloos met elkaar integreren. Via barcodescanners kunt u uw inkopen, verkopen, retouren en het actuele voorraadniveau direct boeken en bijwerken in uw administratie.